sandy174.reismee.nl

Laatse avondje Chengdu

Lieve vrienden en familie,

Toch nog even een laatste berichtje hoor van uit China. Gisterenavond hebben we onze laatste avond samen afgesloten met spelletje Mahjong plus bier en rijstwijn, nou dan weten jullie wel hoe het gegaan is haha, hoop gelachen en flauwekul, was echt super met die meiden.

Vanmorgen behoorlijk vroeg op, om 6 uur liep de wekker af, hadden om 7 uur ontbijt en tien voor half 8 was de taxi er al, die heeft ons naar de stad van Ya'an gebracht en vandaar uit werd ik op de bus naar Centrum Chengdu gebracht en de andere dames gingen in andere bus die rechtsreeks naar het vliegveld ging, na een trip van 2 en half uur hier rond 11 uur aangekomen en het was warm hier zeg! de afgelopen anderhalve week in Ya'an was het redelijk overdag maar niet echt warm en hier was het gemiddeld 27 gr.. dit was zeker even warm want had een trui nodig vanmorgen dus pff, in de hostel meteen even omgekleed en ja dan moet je maar wat gaan ondernemen denk anders duurt de dag wel erg lang.

Ben gewoon de stad ingelopen en overal maar heen gewandeld waarvan ik dacht o misschien is wel wat haha, na 2 uur wandelen kwam ik bij het grote centrum ondergronds uit en dacht hier moeten ze vast wel iets hebben qua eten wat een beetje westers is want had onderhand wel weer trek en JAWEL.... uiteindelijk had ik de Mac gevonden die ook burgers verkocht, dus heb mezelf vanmiddag lekker verwend met een extra grote Big Mac menu en hij smaakte heerlijk haha, later buiten het centrum kwamen er weer twee meiden op me afgerend of ze aub op de foto mochten met mee en ja als ze het vragen vind ik het best maar ze pakken je dan ook meteen helemaal vast hoofd op je schouder alsof je ze al jaren kent? blijft bizar zeg maar ja..

In de steegje later nog even sigaretten gehaald want die zijn echt spotgoedkoop hier en vanwege het mooie weer denk verwen mezelf ook even met een lekker ijsje, zoiets simpels maar wat mis je dat dan als je in een dorp zit bijna 2 weken waar echt niks in de buurt is.

En na 4 uur wandelen had ik het onderhand wel gehad dus dacht loop terug richting hostel, en ga daar even lekker onderuit zitten in de schaduw met een biertje, later kwam er een vrouwtje uit Engeland bij me zitten en heb daar nog een tijdje mee zitten buurten en net even opgefrist en al en wat ik verder ga doe vanavond, zal niet zo veel meer zijn denk.

Om alleen ergens wat te gaan drinken of zo dat is ook saai (en zoiets als kroegje of zo kennen ze hier ook niet echt) en hier bij de hostel is het ook prima alleen weinig toeristen buiten chinezen om dus dat wordt beetje moeilijk commincueren, maar misschien komen er later nog wel mensen. ik zit prima hier buiten, ondertussen al beetje afgekoeld dus nu is het heerlijk buiten en vertrouwd plekje haha.

Ik deel deze keer de kamer met 5 andere en heb ze nog niet gezien dus geen idee wat er in kamer gaat komen vanavond maar ja als ik slaap dan geloof ik het wel en morgen op mijn gemakkie wakker worden als het lukt en ontbijten hier en dan uiterlijk rond 1 uur richting vliegveld, de vlucht van Chendgu naar Beijng is om 15:40 en dan om 00:30 de vlucht van Beijng naar Amsterdam dus heb daar ook nog even de tijd (4 uur ongeveer) om bagage in te nemen en op nieuw in te checken, hoef ik niet te haasten dat is wel lekker en dan ben ik als alles mee zit om 10 over 5 maandag ochtend weer op nederlandse bodem.

Ook wel weer zin in en er is me beloofd dat er dan een lekkere bak koffie op me staat te wachten op dat tijdstip dus dat komt dan helemaal goed ;) hihi

Lieve vrienden, familie, overige kennisen, collega's ed bedankt dat jullie mijn reisblog hebben willen lezen, hopelijk een beetje van genoten en bedankt voorde reacties en zie de meeste van jullie gauw weer.

Ik heb in ieder een super tijd gehad en mijn droom waar gemaakt dus voor mij kan het niet meer stuk!

Groetjes Sandy

Reacties

Reacties

heidi

gaat helemaal goed komen...dikke knuf van je kleine vriendje....xxx

Nellie

Fijn toch nog even een laatste bericht dus goede reis naar huis en jullie mam knuffelt jou dood morgenvroeg. Liefs xx

Ma

Nou wat een geweldig avontuur was dat voor jou .Ik ben zo blij dat het ook was wat je er van gehoopt had.
Maar ik ben ook blij dat je snel weer thuis bent.
Ik wacht met de koffie op je.
Goeie reis.XXXXXX

Ria

slaap lekker en goede reis terug. spreek je volgende week..xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active