sandy174.reismee.nl

Dag 6 en 7

Lieve vrienden en familie,

Iets later als gepland maar gisteren extreem druk gehad en geen tijd om iets te schrijven, maar mijn eerste werk week zit er op en het blijft in 1 woord GEWELDIG!

Gisteren hebben we wat zwaarder werk gedaan, de hokken echt grondig schrobben en de muren, ook de buiten muren van de verblijven want wat maakte die beesten er een puinhoop van.Verder doe je redelijk hetzelfde werk als dedag ervoor, bamboe doormidden splitsen enen het eten klaar maken, maar dezekeer jawel mochten we zelf de panda's voeren..dit is voor mij niet te beschrijven zo gaaf om zo dicht bij tezijn en ze dan ook zelf een wortel/bamboe of een appel te geven en die zij dan ook gewoon uit je hand in hun bek stoppen ongelooflijk wat een gevoel.

Het is ook zo schattig om te zien dat onze Keeper elke keer de panda's roept om te komen eten en juist de mannetjes die weten niet hoe snel (op hun manier dan) om naar binnen te komen en gaan ook meteen tegen de kooi aangedrukt zitten en hun poot uitsteken van geef hier dat eten. Het vrouwetje daarin in tegen is wat terughoudender, die heeft er weinig zin om gevoed te wordenmaar we hoordedat ze in verwachting was dus ja is dan te verklaren. verder zijn ze echt zo supper schattig en die geluiden ook, helaas kan ik hier alleen via youtube filmpjes erop zetten dus die houden jullie dan tegoed van me als ik terug ben.

Buiten de tijden dat je niet hoeft te werken heb je totale vrijheid om door t park te lopen en dit blijft grappig, de chineze kijken zo tegen je op want blanke mensen zijn apart en als je ook nog eens 1.83 bent ja dat is helemaal te gek, ze maken allemaal wel een foto van je als je voorbij loopt of willen met je op de foto, best geinig, voel me net een film ster zo ;)

Gisteren na het werk en diner hebben we met een paar man chinese lesgekregen, dit was natuurlijk met een hoop gelach en flauwekulsuper gezellig en daarnazouden we eigenijk naar een bar gaan hier om de hoek voor een afscheid drankje van de 2 meiden uit mijn groep (Paulien en Davina) omdat die vanmorgen vroeg weer verder gingen trekken maar we hadden het zo naar zin in ons eigen speelkamer die we hier hebben in onze slobber kleren dat we totaal geen zin meer hadden om weg te gaan dus we zijn uiteindelijk lekker op de hostel gebleven en hebben we een lekker potje zitten kaarten met 9 man en redelijk op tijd naar bed gegaan deze keer.

Vanmorgen weer vroeg uit de veren en na de het ontbijt afscheid genomen van de dames en was ik vandaag dus alleen aan t werk in principe, wel had ik dan alle tijd om alle panda's steeds t voeden en ook even kunnen aanraken.. ze voelen echt heel ruw aan maar toch was dit ooksuper om te doen.

Verderdit was even wennen zo alleen niet om de keeper, depanda's of het werk want dat blijft mooi om te doen maar je bent gemiddeld z'n anderhalf uur bezig en dan heb je ongeveer uur vrije tijd (en dit 2 keer per dag) en dan moet je je eigen alleen beetje vermaken in het park, is toch iets leuker als je dan met meerdere daar rond loopt. Had daarom gevraagd of het mogelijk was voor volgende week om bij de andere dames mee te draaien want van dat clubje gaan er morgen ook eentje alweer naar huis en dat was geen probleem. Dus vanaf maandag heb ik weer een ander groepje panda's te verzorgen en daar blijken 3 panda's te zijn ook maar 1 ervan heeft 2 kleintjes! Die ga ik dan ook echt van heel dicht bij mee maken, nou dan kan het echt niet stuk. dus weer een spannende week voor de boeg.

Nu eerst weekend, die we ook al vol hebben geboekt, morgenochtendgaan we met een paar man naar een Tempel die hier redelijk dichtbij is blijkbaar (20 min lopen of zo) en s' middags naar de supermarkt en het dorpje van Ya' an bekijken, toch wel lekker als je wat snacks ed kan kopen voor de avonden want dat mis ik wel maar hier in de buurt is niks, dichtbij zijnde suoermarkt is een half uur met taxi hier vandaan.

En voor zondag hebben we gepland om naarde GIANT BUDDA te gaan, dit blijkt iets speciaals te zijn en daar zijn we dan ook welhele dag mee zoet want is 2 uur met bus hier vandaanen onze gids raden ons aan om met de taxi naar Ya'an te rijden hiervoor en dan met de bus daarheen en dan weer met een taxi naar de Boeddha want om een prive taxi te nemen van hier naar daar was toch wel erg duur zei ze.. ja omgerekend 35 euro met prive taxi voor 2 uur rijdendie ons van plekA naarB nou dat hebben we er wel voor over, met de bus en al en dan maar hopen dat je op de juiste plaats van bestemming komt want dat moeten we dan zelf regelen en dat was zo omgerekend 20 euro dus ja voor die 15 verschil breng ons maar. maar denk dat het wel gezellig wordt zo het weekend, heb er in ieder geval ook zin in, zie je ook nog wat andere dingen van China want ja zoveel tijd heb je daar niet echt anders nu.

En voor zeg ik weer groetjes en tot het volgende verhaal.

Groetjes Sandy

Nellie

Geweldige verhalen Sandy en zo te horengeniet je er ook van. Super. Ik heb net even op de website wat die Giant Budda is. Nou dat is zeer de moeite waard om te bekijken en indrukwekkend.
Maakbaar mooie foto's. Veel pleZier. Liefs Nellie????????