sandy174.reismee.nl

Zit er bijna op.

Lieve vrienden en familie,

Sorry dat jullie even op mij moesten wachten maar de afgelopen 3 dagen zijn qua werken beetje routine geworden natuurlijk, de keeper ondanks dat hij geen woord engels spreekt heeft alle vertrouwen in ons want wij weten ondertussen precies wat, wanneer, hoe laat we moeten iets moeten doen dat hij lekker onze gang laat gaan, dit is wel erg leuk, sinds dinsdag zijn we nog maar drieen bij onze keeper en de andere 2 dames zijn naar een andere plek gegaan omdat daar sinds woensdag anders niemand meer was omdat we toen weer afscheid hebben genomen van een van de vrijwilligers, deze week is er maar 1 vrijwilliger begonnen en die is begonnen op de plek waar ik vorige zat.

Op zich wel slim want nu hebben we ook weer wat meer te doen nu maar met zijn drieen en alle 3 de panda's zijn ook weer terug sinds vandaag want 2 ervan zijn deze week tijdelijk even meegenomen op de hoop dat ze voor de voortplanting kunnen zorgen, dus ja nu hebben we alle 3 onze eigen panda om te verzorgen haha.

De 2 kleintjes zijn ook echt zo super lief, ik heb ze gisteren en vandaag melk mogen geven. Gisteren washeel leukwant er stonden natuurlijk een hoop mensen buitente kijken naar de panda's dat de keeper zoiets had van we doen er keertje eentje buiten voeden, beetje showtje opvoeren haha (normaal is het altijd in de kooi binnen) en ik mocht de panda voeden op dat moment, ze wist niet hoe snel ze naar me toe moest rennen en steeds met een van haar pootjes mijn broek proberen te pakken van kom hier met die melk, dit was echt prachtig om mee te maken, je mag zelf ook de pootjes en bekkie afdoen en dat vinden ze prima, kom afpakken als deze leeg is, is wel grappig op zich want dan accepteren ze niet, pakken deze met beide poten terug dat je ze echt aan de kant moet trekken en ze zijn niet zo heel licht, vandaag zijn beide gewogen en eentje weegt er al 18 kilo andere 16 kilo. maar blijven zo super schattig.

Ook heeft onze groep van afgelopen 2 weken mega complimenten gekregen van het reservaat gisteren dat wij weten van aanpakken, we nemen initiatief, we helpen overal waar het kan en onze keepers zijn heel blij met ons, dit is natuurlijk super leuk om te horen, je doet al iets waar jezelf blij van wordt en als je dan ook nog complimenten krijgt, ja dat is helemaal fantastisch.

Ook heeft Travel Active mij benaderd dat ze mijn blog hebben gelezen en omdat ik zo enthousiast ben hebben ze gevraagd of ik een reisverhaal voor hun site Travel Today wil schrijven over dit project, ook dat is een eer. ik hoef dit ook pas te doen als ik terug ben en lekker ben uitgerust en al haha maar wel leuk dat zij mij benaderen. ( op zich toch apart dat ik wel mijn mails binnen krijg op de telefoon, maar verder kan ik niet op internet of wat dan ook als alleen deze site via een vastepc, maar ja dat even tenzijnde ;) ) gelukkig werkt deze en dat is voor nu even het belangrijkste zodat jullie toch een beetje kunnen meegenieten.

De avonden hier zijn hiermeestal beetje van hetzelfdeop zich, beetje tv kijken met de dames en op tijd naar bed want je merkt toch dat je aardig wat kilometers maakt elke dag, schouwen met bamboe ed enhet reservaat is wel op loopafstand hier om de hoek maar we moeten dan zeker nog 10 min wandelen voor we op onze plek zijn (en dit 4x per dag want in de pauze moeten we terug naar de hostel voor de lunch) en deze paden zijn omhoog, omlaag enz dus je beenspieren o.a worden flink getraind hier.

Gisterenavond was wel beetje anders gelukkig (beetje afwisseling is wel leuk) we hebben met de dames die a.s zaterdag vertrekken Dumplings gemaakt, dit is blijkbaar een traditie hier als je bijna weg gaat, het is soort deeg waar je vulling in stopt en dit kan van alles zijn, maar aangezien er 2 dames van de 5 veganisten zijn hadden we alleen sla om erin te stoppen, ja oke ben al geen sla eter en als dit dan ook nog gebakken wordt, nou niet mijn ding maar het maken was wel geinig. En zoals ik al eerder zei het nederlandse eten (of tenminste wat wij hebben) mis ik wel hoor want ze zijn hier erg van de groentje, echt heel weinig vlees tot niks en alles drupt in de olie dat je honger gauw is, echt heel anders als wat wij gewend zijn in nederland quaChinees(heb onderhand wel zin in een lekkere cheeseburger of biefstukje van Marc of zohihi)

Na het eten hebben we het echte chinese spel Mahjong geleerd, eerste paar rondjes snapte we er weinig maar uiteindelijk ging het goed (is een beetje te vergelijken met Rummikub, in die trans dan) alleen moet je alles bij je houden zodat je in 1 keer uit kan en moet verplicht een paar hebben en met de andere stenen 3 x hetzelfde of op een rij, toen we het begrepen kregen we de smaak te pakken en hebben z'n 10 rondjes gespeeld, ook hebben ze hier een speciale tafel voor diede stenen al sorteerd voor je en komen uit de tafel dan vervolgens, echt komisch om te zien (heb het geflimd iig)

En verder ben ik lekker op tijd bed gegaan weer, lig errond half 10 in elke avond dat is niks voor mij maar zo hele dag in de buitenlucht met schouwen en wandelen en al is dit verdomd lekker haha.

En dan is het morgen alweer de laatste dag qua het werken, nog 1x de panda's voeren en dan moet ik daarna mijn prachtige overall inleveren en dan zal morgenavond verder wel weer relaxen zijn en op tijd naar bed want worden zaterdagochtend omhalf 8 al opgehaald om terug te rijden naar Chengdu en dan word ik in het centrum gedropt en dan mag ik het van daar uit zelf bekijken tot zondag avond want vlieg pas rond half 8 zondag avond hieroooohhh oooohhhh, heb in ieder geval al voor zaterdagavond weer een bedje gereserveerd in de hostel waar ik eerste weekend heb gezeten (Panda Hostel) dit is niet duur midden in het centrum en prima daar en ze spreken ook wel beetje engels altijd handig en denk dat ik zaterdag dan maar even door even het centrum ga wandelen of zo, moet in ieder geval op zoek naar een slot voor mijn bagage, vind ik wel zo prettig als ik weer terug gawant die heb ik de tweede dag al gebroken omdat het cijferslot niet meer werkte?! ook mijn slippers zijn al kapot en een handvat van mijn rugzak (gaat lekker hihi) maar dat bederft mijn pret hier totaal niet, ik red me wel. en heb echt een mega tijd gehad hier.

Hopelijk dat ik in de andere Hostel weer op de site kan om nog een verhaaltje te vertellen voor dat ik terug vlieg, maar mocht dit niet lukken dan zeg ik voor alle zekerheid bij deze vast tot gauw allemaal en ik spreek jullie zeker als ik weer terug ben.

Groetjes Sandy

Reacties

Reacties

Nellie

Geniet nog zeker van je laatste dag in het revervaat enknuffel de panda's maar goed voordat je weer terug gaat. Veel plezier nog liefs nellie

Jolanda

Prachtige verhalen en foto`s!!! We genieten zo met je mee....nog heerlijke dagen en een goede terugreis XXX

Nellie

Als je geen kans meer hebt om te schrijven wens ik je een je een goede terugreis toe. Liefs Nellie

heidi

Ja die cheeseburger regelen we wel...Tot maandag...je weet wie erop je staat te wachten...We hebben je gemist meid...geniet nog even en tot maandag....xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active